Návody - Informace pro nováčky v Clan Wars (a nejen pro ně)

1.  Použité zkratky

 CW      Clan Wars        klanové války
 WB      War Bases        válečné základny
 TH      Town Hall         radnice
 CC      Clan Castle       hrad (klanu)
 BH      Builder´s Hut    bouda stavitele

2.  Vyhlášení války

Válku vyhlašuje Leader, popř. Co-leader. Má na to tlačítko Start War!

Soupeře to vybírá podle kombinace Strength Power (odemčené levely jednotek a kouzel) a Defense Power (levely obranných budov a zdí). Trofeje a level hráče nemá při výběru žádný vliv.

Vyhledávání soupeře pokračuje, i když se vrátíš do hlavního menu. Může to trvat i desítky minut. Protože se však s přibývajícím časem vyhledávání významně mění podmínky pro nalezení soupeře (hra může vyhledat výrazně silnějšího nebo slabšího soupeře), vyhlašující po 5 minutách vyhledávání stornuje a zadá vyhledávání znovu.

Do CW lze přihlásit takový počet hráčů, který je násobkem 5. Nebude-li tato podmínka při vyhlašování splněna, musí vyhlašující upravit počet přihlašovaných hráčů. Toho lze dosáhnout buď odebráním přihlášeného hráče (hráčů) nebo naopak přidáním hráče (hráčů). Bude přitom vycházet z konkrétního stavu přihlášených hráčů, například bude-li přihlášených 41, jednoho hráče (zpravidla méně úspěšného v CW) odebere. Bude-li přihlášených 39, musí se odebrat 4 hráči nebo jeden přidat (zpravidla některý z hráčů s nejlepší obranou).

Po vyhledání soupeře (klanu) mohou nastat v podstatě dvě situace. Ta první je při vyhlašování po 5 minutách častější, kdy je soupeř víceméně srovnatelný, a pak je nejvhodnější tzv. "zrcadlo" (to znamená, že první útok je na soupeře se stejnou pozicí v soupeřově klanu, kterou má náš útočící člen). Je-li soupeř výrazně silnější, pak se zrcadlo stává méně vhodným a použije se výběr soupeře podle toho, co nabídne hra samotná (nazvěme to jednoduše "nabídka").

Takže tu máme dvě strategie výběru jednotlivých cílů, "zrcadlo" a "nabídka", pro obě budou platit obdobné zásady. Ty spočívají v tom, že od okamžiku možnosti zahájení útoků (24 hodin) má každý hráč 12 hodin čas na svůj první útok, kdy bude mít zaručeného svého soupeře. Po prvním útoku může útočit hned jen na ty soupeře, na které již zaútočil jejich protějšek. Pokud chce útočit na soupeře, na kterého ještě nebylo útočeno, musí počkat 12 hodin. Jinými slovy, každý člen by měl mít zajištěno, že prvních 12 hodin na "jeho" soupeře nikdo nezaútočí. Po uplynutí 12 hodin tato ochrana končí a každý může útočit na koho chce, s jedinou výjimkou, a tou je vývoj války. Bude-li vítězství ohroženo, může Leader, Co-leader nebo Elder přidělovat soupeře takzvaně na "jistotu" a oddalovat útoky na poslední chvíli. Toto však platí pro horní polovinu válčících členů, ti ve spodní polovině nejsou tímto omezením dotčeni.

Pokud některý z členů nebude moci z časových důvodů počkat 12 hodin na další útok, může sebrat soupeře pouze těm členům nad sebou, pod sebou jen se souhlasem velení klanu.

Až se najde vhodný soupeř, jsme ve válce a máme 24 hodin na přípravu. Tzn. přerovnat vesnici, kouknout se na soupeře, vybrat si soupeře, donate War bases (viz níže).

3.  Příprava na válku

Od okamžiku, kdy je nalezen soupeř a vyhlášena válka, běží 24 hodin na přípravu a dalších 24 hodin trvá válka.

Máš k dispozici tzv. War Bases. Ta slouží k obraně a jednotky ti dodají členové klanu válečným donate (ten lze dát jen jednou). Tahle funkce je přístupná z válečné mapy. DŮLEŽITÉ je dávat jednotky co nejvyššího levelu. Kdo nemá vysokou úroveň vojska, nedává nic! Od silných hráčů dostane to nejlepší na obranu a útok ve válce. Donate lze jen jednou a to první den, tedy den přípravy na válku. Obranu by měli tvořit pouze wizardi a witchky, kombinované podle velikosti CC. Drak je také dobrý obránce, ale je to pouze jedna jednotka a tudíž je jednoduché ho z CC vytáhnout.

Důležité je mít vylepšenou veškerou obranu před postupem na další level TH. Vylepšovat by se mělo následujícím systémem - přednost má obrana s typem poškození „Area Splash“ (obrana ničící ne jednotlivé síle, ale cíle v oblasti budovy (Mortar a Wizard Tower, ale i všechny druhy bomb), pak ostatní budovy s typem poškození Single Target (tedy ničící jednotlivé cíle). Důležitý je samozřejmě největší přírůstek „damage per sec“ (poškození za sekundu), s tím, že třeba Tesla a věže mají vyšší frekvenci střílení než obyčejné dělo a proto by taktéž měly mít přednost.

Nepodceňujte letecké útoky. Zvlášť v CW jsou hodně využívány a tak se taktéž hodí mít vylepšené protiletecké věže na maximum. Určitě mějte jednoho buildera, který stále maká na nich.

Jak postavit vesnici - samozřejmě TH vevnitř, to je top priority. Po TH je důležité mít CC tak, aby kruh, ze kterého se dají vylákat jednotky, byl uvnitř vesnice (za hradbami)!! Tudíž soupeř musí utratit jednotky, jen aby se zbavil posil.

Jako třetí je důležité nemít air defense venku, ale mít je rovnoměrně rozdělené. Celkový layout vesnice by neměl být moc narvaný na sebe. Pak je to zpráva pro soupeře, že tam nejsou velké bomby - jednoduchý cíl pro hog raidery.

Vybereš si, na koho zaútočíš, prohlídneš si vesnici, vymyslíš, jak povedeš útok, čím, kudy, jaké jednotky, jaké elixíry. Nešetři a dej do toho všechno. V žádosti o troops donate uveď přesně, jaké chceš jednotky, jaký level a že je to do války! Zkus se zbytečně nepodceňovat a vybírej si protivníka své úrovně. Tím, že víš, jak vypadá vesnice, můžeš zvolit správné jednotky a strategii. Výběr 1. a 2. soupeře hned oznam, aby se na něj už ostatní nepřipravovali. Problém je, že je pak nutné sledovat chat, což je v době zvýšené komunikace, kterou příprava na válku je, docela problém. Pokud bude mít někdo nápad, jak to řešit, sem s ním.

Půjdeš-li na soupeře, kterého už před tebou někdo z klanu napadl, prohlédni si pořádně video bitvy. Vyvaruješ se případných chyb, uvidíš i jinak neviditelnou obranu (miny, pružiny, balony, tesly). Uvědom si, že v rozích zpravidla bývají BH a často se stává, že jsi skoro na 100% vyhrál, jen nedostatek času tě připraví o 3 hvězdy.

Po vyhlášení války máš 24 hodin času na úpravu (vylepšení) své vesnice. Rozestavěné budovy se berou jako dostavěné, ale jakékoliv další vylepšení po zahájení války se již neprojeví. Rovněž tvoje zdroje a štíty v originálu vesnice jsou válkou nedotčené.

4.  Válka

Ve válečný den máš 24 hodin na pouhé dva útoky, nelze však útočit znovu na toho samého nepřítele. Tyto útoky můžeš dát, i když máš štít, nezruší se ti.

S útoky by měli začít nejslabší hráči a silnější by si měli nechat útoky na poslední chvíli. Při utočeni je (při většině taktik) absolutně top priority vytáhnout posily a zničit je. Pozor, kontrolujte podle velikosti CC, jestli jste je vytáhli všechny. Pomůcka je, že z CC vylézají podle počtu zabraných míst. Takže např. když jsou v hradu archeri, wizzardi a witchka, tak nejdřív jdou archeri (1 misto), pak wizardi (4 mista) a až poslední witchka (12 míst).

Vesnici je třeba zničit na 3 hvězdy. Vyhrává ten klan, který jich má na konci víc. Odebral-li útočící hráč 1 (2) hvězdy, další útočící už nemůže získat 3 hvězdy, ale jen zbytek do tří, tedy 2 (1).

První útok by měl směřovat na soupeře podobné síly (doporučuje hra sama). Vybírat vyloženě slabého soupeře jsou sice jisté hvězdy, ale zároveň méně zdrojů a především méně hvězd pro klan (pak nezbydou soupeři pro slabší hráče). Zároveň není vhodné, aby si podstatně slabší při prvním útoku zaútočil na podstatně silnějšího (zpravidla jen tehdy, má-li soupeř TH mimo vesnici). Tím může ovlivnit úspěšnost klanu ve válce (silnější pak už na tomto soupeři nemůže získat plný počet hvězd, ale jen nesebraný zbytek). Silnému hráči pak často nezbývá, než v zájmu zisku co nejvíce hvězdiček zaútočit na podstatně slabšího, ale za cenu minimálního válečného bonusu. To je potom poněkud nefér k nejsilnějším hráčům, na nichž leží tíha donate. Je velmi drahé vybavit téměř všechny nejlepšími vojáky na nejvyšší možné úrovni. Například drak ve čtvrtém levelu stojí 42.000 elixíru, P.E.K.K.A 45.000 apod.

Nejsilnější hráči by měli útočit jako poslední, obzvláště druhé útoky, aby v případě plichty rozhodli válku útokem na jisté hvězdy, a je-li válka vyhraná, pak útokem na zdroje.

Každý člen soupeřícího klanu má, úměrně svému postavení, určitý válečný bonus, jehož velikost je dána úspěšností útoku a připíše se pouze při dosažení minimálně jedné hvězdičky.

Kolik si při válce vyděláš, vidíš na obrazovce. Podmínkou je získání alespoň jedné hvězdy. Doporučuji sledovat, kolik se ti do CC vejde válečného zlata a elixíru a včas CC vylepšit. Pak se nemůže totiž stát, že o část výhry přijdeš, protože se ti celá do CC nevejde.

5.  Doporučení (nejen do války)

TH braň co nejvíc. Určitě ji nedávej před hradby a braň ji pastmi, minami apod. Může se stát, že soupeř vyčerpá jednotky dřív, než se k ní dostane.

Má-li nepřítel nezabezpečenou radnici TH, musíš na ni zaútočit jako na první cíl. I když nezničíš nic jiného, zničení pouhopouhé TH je za 1 hvězdu. Z toho vyplývá nutnost ochrany vlastní TH. Na youtube je řada návodů na nejlepší uspořádání vesnice, orientovat se musíš podle tvého současného levelu TH.

Základní principy obrany při CW:

1.  Maximálně chránit TH (nejlépe uprostřed vesnice, za několikerými hradbami)
2.  CC uprostřed vesnice (aby se nedala snadno vylákat obrana)
3.  Pak chránit veškerou obranu, hlavně mortary, Wizard Towery, Air Defence, pak ostatní děla a věže
4.  Mezi jedntlivými obrannými prvky nechávat volné místo, do kterého pak umístit pasti a miny (volných míst nechat aspoň 2 až 3x více, než jich máš k dispozici (útočník bude mít útok velmi ztížen, hlavně s hog ridery)
5.  Vše ostatní, co neslouží k obraně, může být mimo hradby (uvědom si, že nejvíce vzdorují - kromě TH a CC - doly, kolektory, zásobníky a kempy)
 

Není třeba úplně vhodné, dát jedinou protivzdušnou obranu na kraj vesnice, i rozdělení jednotlivých obranných prostředků má smysl. Je nutné rovnoměrně pokrýt celou vesnici, aby se poloměry účinné působnosti obrany překrývaly.

Vyplatí se i přemýšlet nad rozmístěním pastí - protože pro nepřítele jsou pasti, miny a elektrické stožáry neviditelné, můžete na volnou nebo snazší cestu do vesnice dát maximum těchto prostředků. Pokud cesta tvoří zatáčky, je to ještě lepší.

Základní principy obrany mimo CW:

Zde záleží na tom, zda zrovna používáš trophy nebo farmer základnu, pak se stavba vesnice výrazně liší. Náměty (odkazy) najdeš tady na webu nebo na jiných webech.

 

 

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode